عرضه و تقاضا در اقتصاد

Wiki Article

در رابطه با زمان غربالگری، وقتی با این روش معامله میکنید، به وضوح شاهد حرکت قیمت با دلیل و منطق هستید. بنابراین، اگر برای مدت طولانی در سطح تقاضا معامله میکنید، باید معامله خود را تا زمانی که اقدام قیمت به منطقه عرضه بعدی در نمودار برسد، حفظ کنید. رایجترین روش این است که معاملات خود را تا زمانی که اقدام قیمت به سطح مخالف در نمودار برسد، حفظ کنید. در مقابل این، اگر در حال معامله با یک سطح عرضه کوتاه مدت هستید، باید معامله خود را تا زمانی که قیمت به سطح تقاضای بعدی در نمودار برسد، نگه دارید. شما به مدیریت عالی از جمله مدیریت قوی زنجیره عرضه نیاز دارید که هنوز حیاتی است؛ اما به اهمیت قبل here نیست. نکته حائز اهمیت برای معامله عرضه و تقاضا در بازار فارکس این است که وقتی مدت زیادی در بازار هستید، بایستی دستور توقف ضرر خود را درست زیر ناحیه تقاضا قرار بدهید. اما نکتهای که اهمیت دارد این است که درنهایت همه چیز به انتخاب انسانها بستگی دارد؛ عرضه و تقاضا در اقتصاد وابسته به تصمیمات خریداران و فروشندگان است. علاوه بر شناخت الگوهای جمعیت شناختی و رفتاری مشتریان لازم است که دلایل تصمیمات خرید آنها را نیز درک کنید.


در این حالت یک معاملهگر حرفهای، با شناخت پتانسیل پنهان دارایی و با وجود جو منفی رایج پیرامون آن، خریدهای خود را انجام میدهد. پیچیدگی مارکت ارزهای دیجیتال، در نگاه اول ممکن است کمی گیج کننده باشد اما پس از شناخت فنون کاربردی، علاوه بر کمتر شدن خطر در معاملات، برآیند کار را پربارتر میکند. در ابتدا به نواحی که در آن قیمت به بالا پرتاپ شده (demand) و یا کاهش یافته است (supply) به چارت نگاه می کنیم. اما برای ارزیابی اثربخشی آنها، اجازه دهید به ماهیت این مفاهیم نگاه کنیم. همانطور که میبینید، دستور توقف ضرر برای سه معامله کوتاه مدت با خطوط افقی قرمز بالای منطقه عرضه نشان داده شده است. تریدرهای کوتاه مدت دیگری نیز که در C به امید شکسته نشدن مقاومت وارد بازار شدند در D سود کوتاه مدت خود را برداشته و به فشار قدرت تقاضا کمک می کنند. برخی اتفاقات در بازارهای ارز دیجیتال باعث می شود که مردم نسبت به یک ارز در کوتاه مدت خوش بین باشند و عموم مردم به سمت خرید آن هجوم ببرند. ممکن است دومین معامله کوتاه با شناسایی جهش از خط تقاضای سرخابی بسته شود.


برای انداز گیری شدت حرکت رو به پایین از خط روند زرد نزولی بزرگ استفاده میکنیم. طبق قانون تقاضا، میزان خریداری یا تقاضا برای یک چیز با قیمت آن رابطه معکوس دارد. معامله عرضه و تقاضا، باید به عنوان بخشی از برنامه استراتژی بزرگتر و جامعتر شما گنجانده شود. یک سیستم معاملاتی مبتنی بر عرضه و تقاضا، روشی نسبتا ساده و در عین حال قدرتمند برای معامله در فارکس است. قیمت چندین بار از منطقه تقاضا جهش میکند و ما فرصتهای متعددی برای ورود به معامله داشته ایم. در این صورت، شما باید دلیل کافی برای انجام معامله با این فرض که فشار فروش بالا رفته است و جفت ارز در حال ورود به روند نزولی است، داشته باشید. بازاری که در آن قیمتها به سرعت در حال حرکت هستند، ریسک بالاتری را برای معاملهگران به همراه دارد، اما همزمان پتانسیل دریافت سودهایی بسیار بالاتر را نیز برای آنها فراهم میکند.


دلیل واضح و منطقی بودن آن به ابتدای مقاله برمیگردد.

هنگامی که معاملهگران در حال خرید و فروش در مناطق عرضه و تقاضا هستند، دسیسههای واضحی در بازی وجود دارد. حالا بیایید دستورالعملهای بالا را در یک مثال معاملاتی عرضه و تقاضا اعمال کنیم. از طرف دیگر، برخی از شاخصهای معاملاتی عرضه و تقاضا در پلتفرمهای بازار فارکس موجود است که میتوانید از آنها استفاده کنید. نمودار روزانه USD/JPY در بالا یک مثال معاملاتی با منطقه عرضه را نشان میدهد. جفت ارز USD/JPY همانطور که با اولین فلش سبز روی نمودار نشان داده شده است، پس از جهش قابل فروش است. از آنجا که خواسته های خریداران بی پایان است ، به دلیل کمبود منابع ، همه مطالبات قابل تهیه نیست. به طوری كه متناسب با هر صنعت در صورت امكان واحدهای فعال در سه مقیاس واحدهای كوچك، واحدهای متوسط و بزرگ قابل تقسیمبندی میباشد. دلیل واضح و منطقی بودن آن به ابتدای مقاله برمیگردد. همچنین در نقطه مقابل کسانی که معتقدند این دارایی بالاتر از ارزش واقعی خود معامله میشود، ممکن است تبلیغات و سرمایهگذاری در بازار رمزارزها را غیر منطقی تلقی کنند. البته به دلیل تمرکززدایی بازار، به دست آوردن اطلاعات در مورد حجم واقعی در بازار فارکس غیرممکن است. بنابراین برای اینکه چنین اندیکاتوری موثر واقع شود، باید تراز حجمها را در نمودار ما (مقدار واقعی خرید و فروش ارز) نمایش دهد.

Report this wiki page